پاسخ به سوال (6): غیبت و جبران آن
تاريخ : شنبه 18 شهريور 1391برچسب:, | 5:40 قبل از ظهر | نویسنده : نائب الزیاره حرم شهدا

 سوال: من تصمیم دارم که حق الناسای که به گردن دارم جبران کنم...اما مشکل اینجاس اونای که فوت شدن البته فقط در حد غیبت...چطور میشه جبران کنم/میگن براش هدیه بفرس از کجا معلوم از م بگذرن واون دنیا جلو راهمو نگیرن/در ضمن حساب کتاب ق ناس تو اون دنیا چجوریه منظورم به تعداد عیب جویام ازاعمال خوبم میگیرن وبش میدن /باید اونقد بش بدن تا راضی بشه یابه اندازه گناهم/اگه اینجوره که باید همه تشریف مبارکشونو ببرن جهنم....

جبران غیبت:

اگرغیبت به غیبت شنونده نرسیده باشداستغفارکنیدویاکارمثبتی برایش انجام دهیدوثوابش رابه اوهدیه کنیدکافیست.

اگررسیده باشدوحلالیت گرفتن مفسده داشته باشدلازم نیست به اوبگوییدوتکلیف همان است که دربالاذکرشد.

ولی درصورتی که حلالیت مفسده نداشته باشدباید حلالیت بطلبیدواستغفارهم بکنید.

اگرغیبت شونده ازدنیا رفته: باید استغفارکنیدوبرایش هدیه بفرستیدواگرآبرویی ازاوریخته ایدجبران کنید،اگردرست به تکلیف عمل کنیدان شاالله هم صاحب حق وهم خداوندازشماراضی خواهندشد.

درموردحق الناس درآخرت هم:اگردردنیا به تکلیف خودعمل نکرده باشیددرآخرت حساب میکنن البته باعدالت هم برخوردمیشود وبه کسی ظلم نخواهدشدومسلمابه اندازه بدهیتان بازخواست میشوید نه بیشتر...

ضمنا به تکلیف خودعمل نموده واستغفارکنیدوازرحمت واسعه خداوندهم غافل ومایوس نشویدچون(ان الله یغفرالذنوب جمیعا)



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: